Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna Wängman - 30 maj 2013 16:55

 Fick sluta tidigare från jobbet idag så då passade jag på att ta en långpromenad med Dell. Var jätteskönt ute, passade på att ta lite kort under promenaden   

 

fick syn på en svan när vi var ute och gick.

 

 

 

Dell ser jätteglad ut   

 

kastade iväg en pinne som dell fick leta, men här letar hon på heeelt fel ställe    men sen så hittade hon den jag hade kastat iväg. Duktig vovve   

 

Rätt pinne !

 

en sväng på ängen blev det också.


Av Johanna Wängman - 28 maj 2013 21:06

fick fisk från jobbet, nice! Det är till katten ioförsig men den  stora gäddan kan vi nog försöka tillaga till oss. Har aldrig tillagat gädda tidigare, så det blir ju spännande, vet någon hur man kan tillaga gädda på bästa sätt så får ni gärna komma med tips.

tre gäddor och tror att den lilla på hörnet är en mört, lite osäker. 

Av Johanna Wängman - 26 maj 2013 17:14

fick ledig från arbete idag pga min brukare som jag är assistent åt skulle ha andra planer. Men det passade mig väldigt bra att vara ledig, mår inte alls bra! Känner att jag håller på att bli sjuk, vääääldigt ont i halsen och känns som jag har nåt skit i kroppen, helt slut!

Så idag har man tillbringat dagen mest i soffan men har även tagit mig till apoteket för att köpa zyx, samt gått en timma på stan för att hitta en studentpresent till syrran!


När jag kom hem från stan igen så hade det börjat regna, men det var väldigt skönt ute i luften så gick en liten promenad med Dell. Hon bangade iaf inte på lite regn, hon tycker om att vara ute närsom!


Nu såhär på kvällen så tänkte jag koppla av lite i soffan och hoppas på att jag blir bättre imorgon för det vore helt fel vecka att bli sjuk på nu, så jag får inte vara hemma imorgon! Har mycket på arbetet, bland annat ska vi ju ta vattenprover imorgon på erken.

 

Dell och jag på promenad  

gick förbi för att hälsa på några damer i hagen. 


Av Johanna Wängman - 24 maj 2013 22:41

Självklart ville jag gå med i en brukshundsklubb nu när man har voffsing hemma. Blev roslagens brukshundsklubb + roslagens hundungdom eftersom det är där jag bor! http://roslagensbk.se/hundsporter/bruks/

Så nu är man jättesugen på att åka in och köra lite agility med Dell   

Av Johanna Wängman - 21 maj 2013 19:06

Ni glömmer väl inte att fyrspann norrmalma också finns på facebook!!

Detta tips är till er som är intresserade av hästkörning. Finns massa bilder att kika på.

Det nämns också lite vad som händer på gården.


http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/pages/Fyrspann-p%C3%A5-Norr-Malma/116101755122670?fref=ts

Av Johanna Wängman - 21 maj 2013 18:46

Tråkväder hela dagen idag, det som var så himla fint och varmt ute igår! Men ska inte klaga, sommarn har ju äntligen kommit till Sverige.

Idag har det inte hänt så mycket. Har jobbat lite ( på erkenlab), men det har varit väldigt lugnt.

Efter jobbet så passade jag på att valla lite med Dell, vilket hade varit skönare att göra om det vore sol ute! Men det gick i alla fall bra.

Imorgon börjar jag sent, så tyvärr kommer man ju också hem väldigt sent.

På torsdag däremot så blir det vattenprovstagning i erken igen. På jobbet håller vi på med ett eu-projekt som kallas för spring blitz. Vi ska då ta vatten på olika djup, som vi sedan ska göra lite analyser på, bland annat försöker vi få tag på lite plankton, vi ska göra DNA-analys osv. Hoppas på att vädret blir fint då, så himla skönt att vara ute med båten på sjön om det är sol och varmt!!

Av Johanna Wängman - 19 maj 2013 16:54

  

firade min 21-års dag den 18 maj med lite western inspirerat tema. Hade en jätterolig och trevlig dag. Tack alla som kom och firade med mig! Lite mer bilder ser ni nedan

 

jag och dell på klippan

 

Jag och bejb <3

 

hälsade på hästarna lite också :)

 

 

airsoft


förutom att skjuta cola burkar hade vi lite andra lekar också. Vi kastade lasso, hästsko och gick på tipsrunda :)


Av Johanna Wängman - 16 maj 2013 23:04

Vill passa på att tipsa er hästintresserade att besöka denna sida http://fyrspann.se/index.html 

Kom och gör ett besök hos oss om ni tex är intresserad av att lära er att köra fyrspann, känner någon som vill lära sig köra eller om ni vill bli körda på bröllopp, eller har ni egen häst ni vill vidareutveckla i körning?

Jag själv har inte erfarenhet av att köra häst och vagn ( rider bara) men min pojkväns föräldrar har jättelång erfarenhet av både hästar och körning. Dem har bla ställt upp i vm och på sthlm horseshow..

Kika in hemsidan tycker jag     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards